18 Eylül 2014 Perşembe

21- Basit Yaşam

Son yıllarda yaşamamızı iyice zorlaştırmaya başladık. Sadece Türkiye değil tüm dünya aynı geçiş dönemini yaşıyor. Peki neden?
Basit yaşamak varken neden kompleks hayat sarmalını tercih ediyoruz. 

Daha 30 sene öncesine kadar evlerimizde sabit telefon yoktu. Şimdi cep telefonunu evde unutsak o gün bize zehir oluyor. 

Sanki evdeki veya işyerimizdeki bilgisayarlardan internete girmek yetmiyormuş gibi interneti cebimizde taşıyoruz. 

Eskiden ev gezmeleri vardı. Akşam yemeğinden sonra komşu, akraba, arkadaşların evlerine çay içmeye gidilirdi. Doksanlarda TV bağımlısı olduk ev gezmeleri bitti. 

Eskiden kahvehane kültürü vardı. Ben hiç gitmedim ama artık kahveler boşaldı, sigara yasağından değil, 

Sosyal ağlarda yüzlerce arkadaşı olan bizler sokağa çıkmaya korkar olduk, parasızlıktan mı yoksa arkadaşsızlıktan mı?

Bir meslektaşımı bir kaç kere aradım buluşmak için ayrıca arkadaş olarak gördüğüm biri, hep müsait olmadığını belirttiği için bir türlü buluşamadık. 

Ekolojik köy fikri sadece yemek içmenin sağlıklı ve birinci elden oluşmasını amaçlamıyor. Teknolojiyi üretimde kullanma ancak sosyalleşmeyi ve dayanışmayı gerektirecek basit yaşam temelleri söz konusu olacak. 

Bu ütopyayı gerçekleştirmek için ben varım diyenler acaba bana dönüş yapabilirler mi?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder